20 Haziran 2007 Çarşamba

Kısa bir ayrılık..


Domateslerimden iki hafta süreyle ayrı kalacağım, neyseki ben gelene kadar onlara bakacak bir arkadaş buldum içim rahat. Gitmeden önce fotoğraflarını çektim, 10 adet fide denebilecek pembem var. İki tanesini büyük saksıya diktim. Toprağını fazla koymadım PDA rehberde öyle yazıyordu:) şimdi büyümelerini ve boğazlama yapma zamanının gelmesini bekliyorum. Sabahları azar azar suluyorum akşam da güneş battıktan sonra bakıyorum, eğer toprakta bir kuruma görürsem bir miktar daha su veriyorum. Birgün susuz kalmışlardı, hemen ilk çıkan yaprakları kuruyuvermişti. Neyse ki kurtardım. Üç tanesini de plastik bardağa diktim, çünkü çok cılızlardı biri çok ilginç bir gelişme gösterdi gövdesi güdük kalmış bir biçimde yaprakları irileşti ve aradan sanki bir sürgün verdi gibi. Diğer beşini ise irili ufaklı saksılara diktim. Sanırım ben domateslerimi sonbaharda yiyebileceğim:) Geldikten sonra iyi bir gübre bulursam bakım yapıcam onlara. Bir yandan da gübre vermesem mi diyorum doğal olsunlar istiyorum ya hiç bir katkı koymayı gönlüm elvermiyor. İki hafta göremeyeceğim için geldiğimde ne kadar büyümüş olduklarını daha iyi anlayacağım sanırım.

Güdük pembe..




Güneşe doğru uzanmışlar

2 yorum:

nalan dedi ki...

Tülin Hanım,

Güle güle gidin gelin. Bodur pembeler çok iyi görünüyor.Aman maşallah,nazar değmesin :)! Ne kadar koyu yesil olurlarsa o kadar iyi sonuç geliyor ( yani bol çiçek ) Bu arada koyun gübresi/keçi gübresi eklemekten korkmayın, hatta boğazlama yaparken toprakla birlikte kullanın. Suni gübre/ilaç kullanmayın yeter, yoksa koyacağınız doğal gübre su ve toprak gibi doğal bir besleme elemanı olacak.

Sevgilerimle
Nalan

tulina dedi ki...

Nalan hanım,
Gidip geldim, çok ta iyi geçti tatilim. Pembelerim iki haftada nasıl büyümüş hayret ettim. Sadece birisi bir şekilde koparılmış ve ölmüş. Resimleri çekip günlügüme ekleyeceğim. Boğazlama yapma zamanı gelmiş zaten gübre bulup en kısa sürede yapacağım.